معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

پاسخ به سوالات پرتکرار پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1400

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰

سوال های پرتکرار

 

  1. من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، آیا می توانم مدارک را حضوری تحویل دهم؟

پاسخ: با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، دانشگاه گلستان از دریافت حضوری مدارک معذور است. دریافت مدارک فقط و فقط از طریق پست امکان‌پذیر است. لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری اجتناب شود.

 

  1. من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، به چه صورت در کلاس‌های مجازی می توانم شرکت کنم؟

پاسخ: به اطلاعیه شماره 2 ثبت نام مراجعه نمایید.

 

  1. من موفق به اخذ دیپلم نشده ام و واحد  باقی مانده دارم ، برای ثبت نام چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ : تاریخ فراغت از تحصیل از مقطع دیپلم 3-3-6 یا پیش دانشگاهی ، حداکثر 31/06/1400 می باشد در غیر اینصورت قبولی شما لغو می گردد.

تبصره در صورتی که پذیرفته شده تا پایان شهریورماه سال جاری امتحانات دیپلم خود را با موفقیت به پایان رسانده ولی تاکنون موفق به اخذ مدرک دیپلم نشده است و می تواند مدرک خود را حداکثر تا پایان مهرماه ارائه دهد می تواند مشابه سایر پذیرفته شدگان اقدام به ثبت نام نماید.

 

  1. من از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق آزمون در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه قبولی شما را به دانشگاه اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید.

 

  1. من در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق تغییر اولویت سنجش یا تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه قبولی شما را به دانشگاه اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید.

 

  1. من از طریق تغییر اولویت سنجش در دانشگاه گلستان پذیرفته شده ام و مدارک ثبت نامی اینجانب در دانشگاه دیگری است. برای تشکیل پرونده و ثبت نام نهایی چه باید بکنم؟
    پاسخ: ابتدا ثبت نام موقت خود را از طریق اطلاعیه ثبت نام بصورت الکترونیکی انجام داده و سپس فرم درخواست ارسال مدرک توسط دانشجو را از اینجا دریافت نموده و پس از تکمیل و امضا، تصویر فرم تکمیل شده را به نشانی edu@gu.ac.ir ارسال فرمایید. قابل ذکر است که در عنوان نامه ارسالی، علاوه بر نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی، درخواست ارسال مدرک قید شود.
  2. آیا در این نیم‌سال اول و دوم امکان مهمانی یا انتقالی گرفتن دارم؟

پاسخ: مهمانی و انتقالی در نیمسال اول و دوم انجام نمی‌شود. برای مهمانی و انتقالی می توانید در اردیبهشت ماه هر سال از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان با دارا بودن شرایط خاص اقدام کنید.

 

  1. من متقاضی تغییر رشته هستم ، چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: تغییر رشته از نیمسال دوم و از طریق پس از ارسال کارنامه تغییر رشته و انتقال از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها قابل بررسی است.

  1. برای نظام وظیفه و معافیت تحصیلی چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: به اطلاعیه شماره 2 ثبت نام مراجعه نمایید.

 

  1. تطبیق ریزنمرات دانشگاه قبلی به چه صورت است؟

پاسخ: تطبیق ریزنمرات از دانشگاه‌های دولتی نمرات بالای 12 قابل معادل‌سازی است و از سایر دانشگاه‌ها دروس عمومی بالای 16 قابل معادل سازی است.

تبصره 1 : برای درخواست ارسال ریزنمرات از دانشگاه قبلی باید نامه درخواست دانشجو به مدیریت امور آموزشی از طریق شماره فکس 32229068 -017 با ذکر مشخصات فردی دانشجو و نام دقیق دانشگاه مورد نظر ارسال گردد.

تبصره 2 : دانشجویان انصرافی شبانه دانشگاه گلستان که در رشته قبلی خود در دوره روزانه پذیرفته شده اند در ثبت نام الکترونیکی به جای مدارک تحصیلی حکم انصراف خود را از طریق پست ارسال نمایند.

 

درصورت داشتن سوالات بیشتر می توانید با شماره تماس های آموزش دانشکده مربوطه مندرج در انتهای اطلاعیه شماره 2 ثبت نام، تماس حاصل فرمائید.

 


تعداد بازدید: 945